Stadsnätsföreningen

Villkor, krav och avgift för att använda CESAR2

Här finns information tillgänglig om vilka villkor och krav som krävs för att din verksamhet ska kunna börja använda sig av CESAR2. Dessutom kan du även ta del av prislista, där det finns en prislista för stadsnätsmedlemmar och en prislista för associerade medlemmar.


Villkor och krav?

Det krävs medlemskap i Stadsnätsföreningen för att kunna använda CESAR2 och ett anslutningsavtal måste tecknas för att få använda CESAR2. Läs mer under avtal. 

Vill du veta mer om CESAR2 eller vill du och ditt företag börja använda dig av handelsplattformen?
Kontakta Rasmus Rahm, teknisk projektledare på Stadsnätsföreningen.

Avgiftsmodell för stadsnätsmedlemmar för 2024:

50 Mkr ≤ årsomsättning ≤ 75 Mkr 7 000 kr
Mer än 75 Mkr 8 000 kr

Årsomsättning
(bredbandsverksamheten)

Avgift per månad
(köp- och säljbehörighet)

Mindre än 1,5 Mkr  600 kr
1,5 Mkr ≤ årsomsättning < 3 Mkr  1 000 kr 
3 Mkr ≤ årsomsättning <7 Mkr 1 500 kr 
7 Mkr ≤ årsomsättning < 15 Mkr  3 000 kr
15 Mkr ≤ årsomsättning < 25 Mkr 4 000 kr
25 Mkr ≤ årsomsättning ≤ 50 Mkr 6 000 kr

 

Avgiftsmodell för associerade medlemmar:

 

Årsomsättning

Avgift köpbehörighet per månad

Tillägg säljbehörighet per månad

Small   Mindre än 10 Mkr 500 kr 500 kr
Medium 10 Mkr ≤ årsomstättning ≤ 100 Mkr 1 500 kr 2 500 kr
Large  Mer än 100 Mkr 3 000 kr 4 500 kr

 

Debitering

Säljare och köpare i CESAR2 betalar utifrån sin verksamhets samlade omsättning exklusive moms det närmast föregående verksamhetsåret. Avgiften debiteras kvartalsvis i förskott. Mervärdesskatt tillkommer.